onsdag 21 juli 2010

Livet en fest även efter 31 kan jag säga!

Livet är en fest vid 31 hävdas det i Expressen.
Kan tala om för mina damer och herrar att livet är en fest efter 31 också. Som världsvan vivör och gentleman med några år på min vackra kropp, så kan jag av egen erfarenhet utan tvekan säga att livet efter 31 är då man mognar som ett vällagrat fat Whisky. Behagligt och vackert med andra ord.

Att kvinnor skulle upphöra att vara vackra efter 31 är naturligtvis rent nonsens. Det är då de blommar ut likt en väl lagrad Chardonnay och vars smak aldrig upphör att förvåna.

Med många års excellent erfarenhet som lebeman och obotlig charmör måste jag tillstå att skönheten hos kvinnan är naturligtvis både yttre och inre. Förutom min hushållerska Rakel (72), som håller på att deklinera som en obebodd rivningskåk. Kan ha med ett för stort intag av alkohol, cigarrer och för mycket mat att göra.

Hav förtröstan kvinnor över 31. Det är nu livet börjar för er, så ge er ut i världen och var eder själva. Så kanske ni möta en fräsch och vital vivör som mig själv, som skämmer bort er likt en drottning med juveler, champagne och choklade i massor.


AB 

8 kommentarer:

  1. Jag måste erkänna att Herr Vivören har en rasande sympatisk och klok inställning till kvinnor som är sällsynt i dessa yttersta dagar. Mig tyckes att ni är en äkta feminist dvs kvinnodyrkare. En mycket välovlig och korrekt hållning hos en (riktig)karl. Jag tror att ni skulle kunna falla min väninna och partiledare Gudrun på läppen rentutav. Hon är en lidelsefull och sofistikerad Dame precis som jag (även om ni ej bör skänka i av annat än Pommac och Champis av en god årgång som ni inhandlat på ICA till henne). För min del gäller dock inga restriktioner. Inga som helst. (Utom vad gäller felaktigt bruk av verbens pluralformer).

    SvaraRadera
  2. Åh, fröken Katruna, ni gör mig en aning generad när ni bombarderar mig med sådana positiva omdömen.

    Säg mig fröken Katruna, den här lidelsefulla och sofistikerade Gudrun ni nämner verkar var någon jag skulle kunna tänka mig att ingå symbios med. Det vill säga om inte ni fröken Katruna är disponibel för ett litet möte under stjärnorna. Enär ni verka både klok och uppriktig i edra intentioner.

    Förövrigt så inhandla jag ej något på ICA. M Det är min hushållerska Rakel (72) som sköter hushållets inköp. Och då aldrig på ICA. Enbart på Lidl handlas det här.

    SvaraRadera
  3. Nej nu tror jag rentuav Herr Vivören kan beslås med lögn. Annorstädes har han uppgivit sig handla å ICA. Har han månntro inte rent mjöl i påsen? Min väninna och partiledare Gudrun är tyvärr otherwise very engaged annars har hon och jag varit med om många pikanta äventyr tillsammans och var för sig. I hennes fall får ni tyvärr nöja er med dyrkan på avstånd. Ni har nu två gånger kommit med små diskreta propåer. Det tar sig. Ni vet att äkta femme fataler inte är att leka med utan kräver enveten och ihärdig uppvaktning! Jag anar möjligheten av animerade disskussioner, ej bara i språkvårdsfrågor utan även politiken. Herr Vivören är ju stockonservativ. Detta får dock passera för en radikal petrolös som undertecknad. Tusen gånger hellre en ärkekonservativ riktig karl än en nyliberal fjant med löjligt hakskägg och slipover. Det är något att tampas med det! Leve kampen mellan könen!

    SvaraRadera
  4. Hej du Katruna! Dette e Rakel. Du får ursäkte om jag är lite ofin. Är ju inne å tjuvkiker på herrns blogge. En måste ju läre sig nu när en har en egen. Herrn bruker inte gå på ICA. Bara när visse nödvändighets artikler behöver inhandles. Om jag säger så.

    Ni verkar vare ett rekorderligt fruntimmer. Om jag vore som ni skulle jag slå te med en gång. Han är snuskigt rik herrn å har både villa på rivieran och lägenhet i både London New yorke.

    Varme kramar Rakel.

    SvaraRadera
  5. Bästa Madame Rakel!

    Twckar för ert vänliga förslag. Jag är inte ohågad.men som suffragett och radikal femme fatale är jag inte den som blir till sig trosorna över materiellt lappri. Visst önskar jag en välbärgad man vras tillgångar kan hjälpa mig i min omstörtande verksamhet. Men det är dock, smak , stil och inre egenskaper som avgör. Om han är ihördig i uppvaktning och dylikt. Lätt fånget snart förgånget som sagt.

    Vidare vill jag lyckönska RAkel till sin egna blogg. Se där ett radikalt steg för en kvinna av folket. Rakel kanske rentutav skulle vara intresserad att gå sufragettmöte endera dagen och lyssna till ett anförande av min väninna och partiledare Gudrun

    Jag tror att det skulle vara väldigt trevligt om Rakel själv kunde hålla ett litet anförande om klassiskt hushållande. DEnna gedigna kvinnliga kunskap bör tas tillvara i dessa utförsäkringens hårda tider. Där goda råd är dyra och oundgängliga.

    SvaraRadera
  6. Inte för att en vill vare ofin, men har inte fröken Katyusha kanske tittet lite för djupt i buteljen en kväll som denne? Se ut som hon slinte lite me skrivdonen.

    Måste bare säge att herrn inte bara har materielle tillgångar. Han har även andre tillgångar som kvinnerne uppskatte.

    Säg, bjuds det på förfriskninger på ett sådent där sufragettomöte? Skulle gärne ställe upp och tale på ett sådant möte. Jag vet vad jag skulle tale om.
    Cement för porselinslagning skulle kanske intressere damerne.

    Varme kramer från Rakel.

    SvaraRadera
  7. Kära Rakel!

    Jag måste tyvärr erkänna att trots mitt engagemang för språkvård så kan det hända i ivern att jag slinter på tangenterna. Man inte nog inskärpa värdet av korrekturläsning. Tyvärr får min eldiga, passionerade natur ibland övertaget över nogrannheten.

    Så Rakel har alltså personlig erfarenhet av Herr Flädersnaps företräden? Utan att vilja vara indiskret får Rakel gärna utveckla detta lite närmare.

    Givetvis erbjudes förfriskningar på våra suffragettmöten. Vill man ha starkvaror får man dock vänta till de små nachspiel som brukar utspela sig till långt inpå småtimmarna.

    Gudrun håller sig som sagt till Champis och Pommac från ICA men hon är en stark ande och vill inte beröva sina medsuffragetter deras nöje. Så Rakel kommer att bli helt belåten.

    Porslinslagning låter som ett högst intressant och angeläget ämne för ett anförande eftersom att det under och efter mötena är rätt mycket som går i kras.

    SvaraRadera
  8. Kära Katruna!

    Att slinte än hit och en dit kan även hände de bäste, sa min salige make när han en gång kom hem sent med ett par damkläden i fickan.

    Inte har lilla jag sett herrns företreden inte. Ja förutom när han sprang naken genom huset endast iförder hjälm och gevär och ropade, ”Tysken kommer, tysken kommer”. Det var när Tyskere invaderade Norge och Danmark 1940. Han barikederede sig i klocktornet här på Snusidal, och det tog en vecke innan mor hans fick övertale honom att komme ner och förklare att tyskere inte var på väg hit. Han e lite lustig ibland herrn.

    Så suffragettomötene börjer inte med en liten välkomst drink då? Anners vet jag ett bra recept på en drink som får stämmninge på topp från börje. Måste tillstå att jag inte e så förtjuster i vanliger läsk uten lite alkohol i.

    Tänkte på de här med föredragsämne. Jag skulle också kunne hålle föredrag i hur man tvätte ylleunderkläde.

    Varme kramer från Rakel.

    SvaraRadera