torsdag 29 juli 2010

Kvinnor kan visst ratta ett fordon!

Skulle vi män vara rädda bara för att en kvinna framför ett fordon?

Haver aldrig hört maken på sådant tramsigt påstående. Den man som är rädd för en kvinnas sätt att framföra ett fordon torde behöva gå en kurs för att bliva av med denna fobi. Ja just det, ni hörde rätt. För det måste utan tvekan vara en fobi med stort F när en man icke lita på sin kvinnas sätt att hantera och framföra ett fortskaffningsmedel såsom ett fordon.

Jag personligen frukta icke att låta en kvinna framföra en automobil, ty kan de hantera ett helt hushåll, så torde de också kunna svänga både till höger och vänster.

Kan av egen personlig mångårig erfarenhet av kvinnliga bilkörare säga att jag icke frukta dessa kvinnors framfart på våra landsvägar. För exempel, efter en sen kväll på operan eller teatern så låta jag alltid kvinnan köra hem. Ty mitt tillstånd efter en sådan kväll tillåta mig icke att sätta mig själv bakom ratten. Det är dessutom betydligt trevligare att bli väckt av en fager dam efter det man slumrat till i baksätet än att bli väckt av sin chaufför.

Så ni män som icke lita på eder kvinnas kapacitet att framföra ett fordon kanske skulle ta bussen i stället. Eller göra som jag skaffa eder en privatchaufför.

Egon Snusmumrik-Flädersnaps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar