fredag 23 juli 2010

Kor är väl lika var de än stå?

Haver det någon betydelse om kon och dess mjölk är Tysk, Svensk, Turkisk eller Grekisk? Kor ser väl likadana i vilket lands ladugård de än stå. Likaså göre också människor, var de än stå. Fän är väl fän oavsett nationstillhörighet. Förbluffande att det kivas om dessa oväsentliga saker som utseendet på en simpel Yoghurtförpacknings utsida.

Att sen betala denne man som på utsidan pryda yoghurten med hele två miljoner kronor är icke klokt. Går jag till fotografen får ju jag betala för att få mitt fagar ansikte avbildat på ett kort. Nä, mannen på bilden skall vara glad att han fick hamna gratis på yoghurtburkarna. Icke ett öre han behövde betala för detta. En del av människosläktet är då rent för otacksamma.

Jag hade personligen blivit smickrad om jag fått stoltsera med min egen fysionomi på något. Helst då på någon Whiskytillverkares buteljs utsida naturligtvis. Man nedlåter ju sig inte till vilken simpel förpackning som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar