fredag 30 juli 2010

Vaskning är icke en nyhet!

Vaskning är varken en myt eller en ny trend. Det haver förkommit ända sedan början av 1920-talet.

Kommer väl ihåg i min ungdom hur vi brukade ”vaska” olika sorters dyr sprit och därmed icke bara champagne. Nu gick den tidens vaskning icke till på det slösaktiga och simpla sätt som dagens borttappade ungdom göre det på. Vi behövde nämligen icke visa eller bevisa att vi var snuskigt rika. Alla visste ju det ändå.

Nej vi visade betydligt mer klass och stil vid våra vaskningar. Här fick ju absolut inte en droppe gå till spillo. Ty det är som med spilld mjölk, det komma icke åter.

Vår ”vaskning” gick till så att tvenne flaskor med den bästa spriten eller champagnen uppbringades. Den ena drack man ur som vanligt, och hur vi gjorde med den andra tänkte jag de facto låta er läsare gissa sig till. Men jag kan säga er att vi då icke hällde ut de dyrbara dropparna i närmsta simplaste vask. Den som kommer närmast i sin gissning får äran av att omnämnas med sitt eget namn i denna eminenta och enastående blogg. Så skriv och kom med förslag. Så ska jag senare förtälja en synnerligen intressant och roande historia från mina ungdomsår på 1920 0 30-talet om just "Vaskning".

Egon Snusmumrik-Flädersnaps. Vivör och levnads njutare av guds nåde!

3 kommentarer:

  1. Ni kanske gav bort den andra flaskan storstilat?
    /Janne

    SvaraRadera
  2. Nu finns även android-applikationen "Vaska". Vaska direkt från telefonen på krogen. Hör fanfaren ljuda och bli kungen på krogen! Sök på "Vaska" i Android Market och installera!

    SvaraRadera