tisdag 20 juli 2010

Kultur nissar an masse!

Vad är detta för strunt! En storm i en ankdam är vad det är. Både herr Karlsson och herr Lokko borde bosätta sig utrikes. Och varför tycka jag så? Jo svaret är entydigt. Bägge desse män är utom all tvivel inblandad i den korrupte musikbransch som enbart hylla och ära eller såga den nonsens musik som idag framföres i etern.

Landsförvisa bägge desse män på livstid eller låt dem bägge få tvångslyssna till Wagners Valkyrian tills de bägge inse vad god musik äro för något.

Dessutom borde Sveriges radios P3 och P4 skrotas då bägge desse kanaler enbart är ett fördärv för dagens unge människa. Kultur äro icke att underskatta. Men endast bra och god kultur borde därvidlag enbart få framföres i den stads ägda radiotjänst.

Kultur äro utan tvekan klassisk musik i dess olike former. Jag kan till och med säga att Beethoven ”rockar” fast på sitt vis då.

AB  AB

8 kommentarer:

  1. AH! Äntligen en medmänniska som förstår att uppskatta detta med god kultur.

    Ber att få tacka!

    SvaraRadera
  2. Ing. Sven-Olof Bengtsson-Svensson-Lundin20 juli 2010 kl. 18:56

    Själv lyssnar jag bara på P1, tills helgmålsringning inträffar. Då ser jag mig föranledd att byta till något upplyftande som nyheter på Serbokroatiska.

    I övrigt bryr jag mig inte alls om vad Bert Karlsson och associerade hejdukar tar sig för.

    Däremot ser jag ivrigt fram emot fortsättningen på "Konsten att vinna en kvinnas hjärta".

    Här under parasollet, med en Old Empire, blickande ut över fjärden är det få saker som kan få mig i affekt, förutom detta djävulens påfund med vattenskoterfordon. Ja, jag siktar från min upphöjda position just nu en sådan, strikt 2 fingrar nord, uppskattningsvis 430 meters avstånd, elevation 20 meter ner.

    Det enda positiva jag kan se är att han ramlar ofta. Hade han varit lite närmare och mer stationär hade jag låtit min gamla elefantbössa tala, ja, den använde jag flitigt under kriget för att slå ut lätta fordon "en masse".

    Ett vattenskoterfordon torde inte vara något problem om det bara höll sig till ett predikterbart mönster. Men, på över 400 meter är det lätt hänt att skadeskjuta den ickeprediktiva föraren. Det blev ett himla liv förra gången det inträffade, så jag aktar mig fortsättningsvis noga till jag får optimalt skottläge

    SvaraRadera
  3. Måste tillstå att jag ibland hänfaller mig åt Jazz. Då enbart med storheter som Benny Goodman, Count Baise, Duke Ellington eller någon av Dorsey bröderna.

    För att bli av med otyget på fjärden, så föreslår jag ett minfält. Synnerligen effektivt. Då kan ingenjören sitta under parasollet och invänta smällen. Jag anser att den hederliga vanliga kontaktminan borde ha bästa effekt. Då kan ingenjören sitta där i lugn och ro under parasollet och avvakta smällen. Torde bli gansnka spännande.

    Observera att minan ej bör läggas på större djup än högst 10 centimeter för att säkra sig om full kontakt.

    Håller i skrivande stund just på att rannsaka mitt minne om "Konsten att vinna en kvinnas hjärta", och i Del två tar jag upp det intressanta ämnet "Choklad".

    I kväll nöjer jag mig med en ganska simpel Carnegie Porter på verandan under det att jag studerar de magnifika Tornseglarnas luftakrobatik.

    SvaraRadera
  4. Ing. Sven-Olof Bengtsson-Svensson-Lundin20 juli 2010 kl. 23:40

    Choklad! Choklaaaad…choooklad! Ja smaka på ordet! Jag väntar intensivt i spänd förväntan!

    Broder, låt mig korrigera mitt tidigare påstående. Radio använder jag i huvudsyfte att inhämta kvalificerad underrättelseinformation.

    När det gäller underhållning måste jag tillstå att jag liksom många använder webbnätet och utmärkta sajter som piratebay, spotify, etc. Stora delar av min omfattande erotiska samling har jag därigenom införskaffat.

    När det gäller musik har jag en fäbless för, ja jag skäms något, fast bara lite, för moderna Amerikanska musikanter, som Paula Eldridge och Louis Armstrong.

    SvaraRadera
  5. Käre Broder! Jag måste tillstå att ni min bäste Broder utan tvekan måste vara vad man kallar en mental jämlike med mig själv.

    Icke något att skämmas för vad kommer till eminenta musiker som Eldrige och Satchmo. Excellenta och briljanta bägge i sitt sätt att prestera.

    Vad gäller informations inhämtning så använder jag mig själv av bredbandet på mer än ett sätt kan jag tillstå utan att för den delen skämmas.

    Får man underdånigast spörja ingenjören om i vilken typ av ingenjörsskapande verksamhet ingenjören funktionerar i? Bara då för att stilla min nyfikenhet.

    SvaraRadera
  6. Ber att få beklaga. Förmodligen haver mina fingrar haft en aning för bråttom över skrivdonet.

    Ankdam äro ju naturligtvis en hona av släktet anis eller anatis, och absolut inget annat.

    SvaraRadera