måndag 2 maj 2011

Usama bin Laden död! Och sorkarna dito!

I dagens  elektroniska morgon avisor kan man läsa att denne terroristen Usama bin Laden har blivit dödad. Glädjande att höra på min ära. Äntligen har denne otrevlige man fått möta sin nemesis.

I en lyxvilla utanför Pakistans huvudstad Islamabad dödades denne man. Så upplyftande. Om man skall dö någonstans så är det just i omgivningen av lyx. Man skall dö omgiven av kvinnor, champagne och ryska kaviar, brukar min gode vän Bankiren Sten A Ockrelius vid Vulture and Leach Capital Invest alltid säga. Och det har han ju absolut rätt i. Som man lever bör man också dö naturligtvis.

Nu kommer ju bin Laden inte att komma till himlen i första taget för att möta någon av de ca 72 jungfrur som där påstås finnas. Han får ta en kölapp, för förmodligen så stå där ett stort antal självmordsbombardeister i kö sen innan. Och innan de haver uträttat sitt ”ärende” så lär det nog ta ett antal hundra år innan denne bin Laden får tillträde till någon av dessa jungfrur. Och när det gått en så lång tid så undrar jag då icke om dessa jungfrur redan haver gått i pension. Och har man väntat så länge på att få tillträde till de jungfruerliga markerna för att sen upptäcka att etablissemanget stängt, ja det måste nog kännas som att dö en gång till.


 Apropå terrorister och annat löst folk så kan jag glädjande nog rapportera att min skata till hushållerska nu lyckats komma till bukt med sorkinvasionen vi här hade och som jag sen tidigare talte om i denna fabulösa blogg. Då under rubriken. ”Sorkfeber på ingång! Inte igen!" Så tji åt Louis G.W. Personne och hans machokollega Jean Julliou.

Hade man skickat ut min hushållerska Rakel Karlsson på jakt efter Usama bin Laden så hade den mannen varit infångad för länge sedan. Säga vad man vill om min hushållerska, men hon kan då sannerligen svinga en piassavakvast som om det vore en golfklubba. De små sorkarna flögo i luften som små golfbollar medans Rakel inför varje sving med sin kvast skrek ”Sork.” Då naturligtvis för att uppmärksamma omgivningen så att de icke fick en sork i huvudknoppen.

Usama bin Laden hädangången. Sorkarna kallblodigt avrättade av min hushållerska Rakel, ja vilken underbar morgon. Detta mina damer och herrar, tarvar att firas. Skall nog korka upp en flaska Gognac till frukost. En dyr sådan naturligtvis. Fattas bara annat.

Skål på eder medmänniskor!


2 kommentarer:

  1. Tjena , diggar din blogg, använder du secondlife.com ? vi brukar ha fina stunder vid brasan i New Town sweden

    :)

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket.
    Nope, my friend. Använder inte seconlife. Har inte ens kollat vad det är.

    SvaraRadera