lördag 27 oktober 2012

Sexistisk reklam!?




Nu gnälles det om att den så kallade matjätten Coop gör sexistiska reklamfilmer? 

Enbart på grund av att i filmen handlar kvinnan matvaror och mannen befinner sig i sitt rätta element, verktygsavdelningen.

Vad i hela friden skulle vara sexistiskt med detta? Intet säger jag då! 

Vad är det för sexistiskt med att kvinnan handlar en välformad ekologiskt odlad jättegurka med rätta formerna eller en falukorv av bästa kvalitet gentemot att en man handlar en Bacho skiftnyckel med det rätta sköna greppet?

Detta är på intet sätt sexistiskt som dessa förbannade rödstrumpor vill göra gällande. Kan det vara så att de äro avundsjuka på de kvinnor som vågar handla en gurka eller falukorv på eget bevåg? Kan det vara så att de suktar efter något stort runt? Hur vore det om dessa damer inte skulle ge sig på att besöka verktygsavdelningen och där finna något som kan tillfredsställa deras sen länge förträngda lustar. Då kan jag utan tvekan rekommendera en uppsjö av användbara verktyg, hylsnyckelsatts med hylsnycklar i olika storlek som passar alla kvinnor, eller en elektrisk slipmaskin med tre olika hastigheter för diverse njutningsfyllda stunder. Och sist men inte minst ett rejält stort fälgkors för en kvinnlig fyrkant på fyr man hand. 

Nej denna reklamfilm är naturligtvis icke sexistisk. Det är en förbenat bra reklamfilm om de väl cementerade könsrollerna i vårt samhälle. Kvinnor vid spisen lagande mat och män i garaget som reparerar sin automobil. 

Så skall det vara! Allt annat äro inget annat än en kommunistisk sammansvärjning om könens lika värde.

Egon Snusmumrik-Flädersnaps

Vivör och kvinnoälskare utan dess like
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15681246.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar