lördag 27 oktober 2012

Äntligen äro jag åter!



Nu är jag eder vackre changtile och belevade vivör herr Privat vivör Egon Snusmumrik-Flädersnaps åter!

Då jag under min frånvaro äntrat unga damer som ett led i min rehabilitering efter en hemsk olycka (akut gastrits med nageltrång) så ämnar jag nu delge eder mer ur mitt eminenta och synnerligen långvariga liv. Naturligtvis kryddat med de senaste rönen från alkoholindustrin och de kulinariska scenernas världsomspännande apokalyps. 

Ty som min gode vän och livsnjutande broder brukar säga, den fabulösa bankiren Sten A Ockrelius vid Vulture and Leach Capital Invest. – Brännvin, kvinnfolk och mat i mängder gör livet värt att leva. 

Eller som en känd värmlänning sade:

 "En stor kuk i en fattig familj är en klen tröst"

Nu äro ju jag icke fattig så det är enbart en sak som ger mig tröst.
 
 Dock så har jag tyvärr fått lägga ned den eminenta och synnerligen upplysande avisan Snusidal Socken Veckoblad, SSV då på grund av tidsbrist. Ja det vill säga personalen sa upp sig för att jag i sann regeringsanda ville sänka deras löner till hälften, slopa övertidsersättningen, skrota LAS och ta bort deras kaffepauser. Otacksamma kommunistsvin äro de hela bunten. Tvi vale för dessa revolutionära tendenser i samhället.

Men på grund av detta så haver jag nu betydligt mer tid för eder normala medborgare i Svea rike.

Bästa hälsningar eder käre vän och ibland ovän



Egon Snusmumrik-Flädersnaps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar